Activeer uw afwezigheids- assistent in Outlook

Connections
29 juli 2021

De zomervakantie is begonnen. De kans dat u een paar dagen vrij neemt, is aanwezig! Dan wilt u liever niet gestoord worden. Om dit te voorkomen is het belangrijk om uw werkzaamheden over te dragen, maar ook duidelijk te communiceren dat u in deze periode niet bereikbaar bent. Dit kan door het instellen van een Out-of-office. Dan wordt er automatisch een mail verstuurd aan de afzender met de boodschapt dat u niet aanwezig bent. In deze blog vertel ik hoe u een afwezigheidsassistent instelt. 

In Outlook kunt u de afwezigheidsassistent, oftwel Out-of-office, instellen door de volgende stappen te doorlopen. 

Stap 1: Ga naar ‘Bestand’ in Outlook

Stap 2: Klik op ‘Automatisch antwoorden’

Stap 3: Stel eventueel het tijdsbereik in en het automatische antwoord.

Dit antwoord kunt u voor uw collega's en externe contactpersonen los instellen door te switchen tussen de tabbladen. 

 

Een voorbeeld bericht vindT u hier: 

Best mevrouw/heer,


Bedankt voor uw bericht. Helaas ben ik niet in de gelegenheid uw mail te lezen en/of direct te beantwoorden. Uw e-mail wordt niet doorgestuurd. Houd u hier alstublieft rekening mee. [Datum] verwacht ik weer aanwezig te zijn.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met [naam] of onze afdeling [naam].


Vriendelijke groet,

 

[naam]

Hopelijk heeft deze blog u verder geholpen. Mochten er nog vragen zijn, kunt u deze altijd stellen. Dan rest mijn niks anders dan u een fijne vakantie te wensen!

Neem contact met ons op

Het begint met een goed advies!

Heeft u vragen over ICT? Ik help u graag verder!

arrow right small Bezoek ons

De nieuwsbrief ontvangen?

Meld u dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het ICT-nieuws!

{{ errors.first("field_24") }}
{{ errors.first("field_25") }}
{{ errors.first("privacy") }}
Connections