ICT is het kloppend hart van Xenox

De continuïteit moet daarom gewaarborgd zijn.
Connections
Aspect ICT ging snel én goed te werk. Het gehele proces nam nog geen maand in beslag en steeds werd er goed gecommuniceerd over de gemaakte keuzes. Leenderd van Steijn, CFO bij Xenox
ICT is het kloppend hart van Xenox
Xenox: ‘ICT is het kloppend hart van ons bedrijf’

Probleem

Xenox is een full service bedrijf voor muziek, beeld en digital signage. De organisatie is gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren, programmeren en leveren van muziekcomputers en videosystemen.

ICT is het kloppend hart van het bedrijf. Daarom is van belang dat de software en content op de systemen op de juiste manieren worden gehost. Dat was voor de samenwerking met Aspect ICT niet het geval.

Oplossing

Over het systeem zelf was Xenox te spreken. Echter over de proformance niet. Dat maakte was een goed uitgangspunt om het huidige systeem te verbeteren. Allereerst werd dit gedaan voor de datacenteromgeving, maar later ook voor de kantooromgeving. 

Wat heb je nodig

Servers 
Datacentre opslag

01

De vorige partij liet steekjes vallen

Om een optimale situatie te behouden, wordt met enige regelmaat geëvalueerd of de twee ICT-omgevingen nog volledig naar wens zijn. “In 2016 vonden wij het tijd voor verandering. De keuze viel toen op Aspect ICT voor het vernieuwen van de ICT-omgeving in het datacenter. Een andere partij, waar Xenox in eerste instantie heel tevreden over was, was verantwoordelijk voor de kantooromgeving.” Echter, de overgang van die omgeving naar een private cloud bleek in de praktijk tegen te vallen.

“Qua performance voldeed het niet aan de verwachtingen. Het systeem was langzaam en liep vaak vast en ook de printers werkten met enige regelmaat niet. “We hebben nog een tijdje geprobeerd om het samen met de voorgaande partij te laten werken, maar dat zorgde niet voor voldoende verbetering. Op een gegeven moment was er geen draagvlak meer voor het werken in de cloud en besloten we Aspect ICT te vragen om in navolging op de datacenteromgeving ook de kantooromgeving aan te pakken. Al snel kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat we weer terug moesten naar een eigen serveromgeving.”

02

Het traject verliep soepel

Over het plan van aanpak en de uitvoering kan Van Steijn niet anders dan lovend zijn. “Aspect ICT ging snel én goed te werk. Het gehele proces nam nog geen maand in beslag en steeds werd er goed gecommuniceerd over de gemaakte keuzes. Het was een verademing om de performance omhoog te zien schieten. De frustraties van gebruikers verdwenen vrijwel direct. De overgang verliep geruisloos en daarnaast is de productiviteit toegenomen. Aspect ICT heeft zich bewezen als professionele en meedenkende partner.”

Deze collega's hebben vol enthousiasme hun bijdrage geleverd aan dit project

KAREL HEIJSTEK
KAREL HEIJSTEK
Engineer
Connections