Aspect ICT zet het beste beentje voor

Connections
Aspect ICT zet het beste beentje voor Daniël Wanders, CEO Unibarge
Aspect ICT zet het beste beentje voor

Probleem

Diverse bedrijfsprocessen die nog niet geoptimaliseerd en gedigitaliseerd waren.

Oplossing

Een meedenkende ICT partner die helpt met het digitaliseren en optimaliseren van de bedrijfsprocessen.

Wat heb je nodig

- ICT Management 
- Microsoft Azure

Connections

01

Aspect ICT zet het beste beentje voor'

“Met zestig schepen in de binnenvaart voor het vervoer van minerale olie en lichte chemieproducten willen we eventuele probleempjes in de automatisering razendsnel opgelost hebben. Ik moet zeggen dat de mensen van Aspect ICT op zulke cruciale momenten echt hun beste beentje voorzetten en direct in actie komen. De servicegerichtheid en de samenwerking als geheel zijn gewoon prima voor elkaar.”

Deze referentie is onderdeel van onze magazine ‘Aspect Inside’. Hierin behandelen wij thema’s die vandaag de dag belangrijk zijn, om relevant te blijven in de digitale transformatie. Klik op de onderstaande knop om het hele magazine te lezen.

Bekijk het hele magazine

02

De scheepvaart gaat 24/7 door

“Microsoft Azure maakt ons systeem makkelijk benaderbaar vanuit verschillende omgevingen. De scheepvaart gaat natuurlijk 24/7 door, dus moeten onze medewerkers ook ’s avonds en in het weekend makkelijk in de e-mail en waar nodig in de systemen kunnen komen. In de nabije toekomst willen we een intranet introduceren bij de teams. Het is mooi om te zien hoe Aspect ICT proactief meedenkt met de innovaties die we als bedrijf voor ogen hebben, bijvoorbeeld door voorstellen te doen voor het gebruik van nieuwe functionaliteiten in Microsoft Azure. Op dat vlak liggen nog veel mogelijkheden die we op termijn graag zouden benutten. Aspect ICT neemt ook het voortouw om elk kwartaal met ons overleg te voeren over de lopende processen. Dan nemen we tickets door die behandeld zijn, kijken we waar oplossingen liggen en bespreken we potentiële updates.”

03

We vervangen de papierwinkel

“Er bestaan in de binnenvaart meerdere stromen van documenten. Allereerst operationeel, vanuit de opdracht van de klant. De kapitein ontvangt digitaal reisinformatie, onder andere met betrekking tot laden en lossen. Ook geeft het systeem posities door, iets dat zich in de toekomst moet ontwikkelen tot een functionaliteit die klanten in staat stelt de reis realtime te volgen. In de toekomst willen we toe naar een dashboard dat informatie bevat over waterstanden, locaties en allerlei andere zaken. Nu zijn er nog veel verschillende systemen die niet goed met elkaar communiceren. We willen die systemen graag met elkaar integreren. Een belangrijke ontwikkeling in onze processen is dat we de papierwinkel en daarmee de administratieve rompslomp vervangen door digitale handelingen, zoals het zetten van elektronische handtekeningen via tablets. Aspect ICT zal in de genoemde transities een belangrijke rol spelen als partner op dit gebied.”

Deze referentie is onderdeel van onze magazine ‘Aspect Inside’. Hierin behandelen wij thema’s die vandaag de dag belangrijk zijn, om relevant te blijven in de digitale transformatie. Klik op de onderstaande knop om het hele magazine te lezen.

Bekijk het hele magazine

Deze collega's hebben vol enthousiasme hun bijdrage geleverd aan dit project

BASTIAN ELSHOUT
Relatiebeheerder
JOHAN VAN HAARLEM
JOHAN VAN HAARLEM
ICT Engineer
HENRI DE RAAD
HENRI DE RAAD
ICT/-Servicemanager
Connections