Een complete, nieuwe IT-structuur voor de HES Hartel Tank Terminal

Connections
Ze begrijpen dat we 24/7 operationeel moeten blijven Ozhan Karkukli, IT-manager HES Hartel Tank Terminal
Een complete, nieuwe IT-structuur voor de HES Hartel Tank Terminal

Probleem

Opzet IT-systeem en netwerkbeheer voor nieuwe HES Hartel Tank Terminal met 24-uurs bereikbaarheid.

Oplossing

IT-structuur inclusief transformatie werkplekken, inrichting fysieke serverruimte, wifi, segmentatienetwerk en back-upregeling.

Wat heb je nodig

  • Aspect Securitydiensten
  • Training & Adoptie
  • Onsite support
Connections

01

Alles afzekeren

Binnen haar groeiambities besloot HES International om op de Maasvlakte de HES Hartel Tank Terminal te bouwen, bestemd voor opslag van diesel, benzine (componenten), Jet Fuel en biobrandstoffen. Daar zocht de onderneming een passend IT-systeem bij, gecombineerd met netwerkbeheer. IT-manager Ozhan Karkukli legt uit welke componenten deze structuur in ieder geval zou moeten bevatten. “Het ging om het overnemen van werkplekken van mensen die de terminal mee opzetten, het inrichten van een fysieke serverruimte die ook bij onverhoopte uitval van internet blijft draaien, een back-upregeling volgens 3-2-1-principe met dataopslag op drie verschillende plekken en het aanleggen van wifi, gekoppeld aan de segmentatie van het netwerk. Dit bevat verschillende compartimenten ten behoeve van cybersecurity, wat het voor een hacker lastiger maakt om van het ene segment naar het andere te ‘springen’. Eén van de belangrijkste algemene criteria is het waarborgen van de continuïteit. Gezien de voortdurende doorstroom van goederen en processen, dag en nacht, moeten we 24/7 operationeel blijven.”

02

De impact is duidelijk

Tijdens een aanbestedingsprocedure bleek Aspect ICT het best in het plaatje te passen. “Het bedrijf kwam professioneel op ons over, hanteerde een goede prijsstelling en had snel door waarmee we bezig waren,” verklaart Karkukli. Die indruk matcht volgens hem met de ervaring nadat de partijen met elkaar in zee gingen. “De mensen van Aspect ICT vragen eerst waarom je een bepaalde keuze wilt maken, denken direct mee in oplossingen en stellen aan de hand van je wensen een duidelijke offerte op. Onze relatiebeheerder Frank van Roekel handelt snel en accuraat. Verder vinden we het fijn dat we een vaste ICT-servicemanager tot onze beschikking hebben: Peter van den Dungen. Hij kent onze omgeving, acteert daarop en is indien nodig eigenlijk altijd telefonisch bereikbaar. Korte lijnen dus. Ook de betrokkenheid van zijn collega’s valt ons in positieve zin op. Om een voorbeeld te geven: het gebeurde een keer dat ’s avonds rond tien uur het internet uitviel. Toen we belden, kregen we direct iemand aan de lijn die de impact daarvan begreep. Onze processen moeten immers 24/7 doorgaan. De medewerker van Aspect ICT heeft bijna twee uur lang alles op alles gezet om de zaak goed in te regelen, waardoor we verder konden.”

03

Hogere productiviteit, meer bewustwording

Eén keer per maand organiseert HHTT samen met Aspect ICT een Lunch & Learn-sessie. “Wij verzorgen de broodjes, terwijl medewerkers van al onze afdelingen een presentatie krijgen om hun IT-kennis bij te spijkeren,” legt Karkukli uit. Het dient volgens hem een aantal doelen. “Allereerst heeft het een positief effect op de productiviteit. Soms weet iemand niet dat iets handiger kan, bijvoorbeeld de juiste functie in Excel gebruiken om een kolom te sorteren. Als je mensen zelfredzamer maakt, hoeven ze niet meer zo vaak te wachten bij problemen en verlaag je bovendien de druk op de IT-afdeling. Verder creëren deze sessies een stukje bewustwording op het gebied van cybersecurity, in het kader van: ‘Wat heeft mijn actie voor eventuele gevolgen?’ Daarnaast komen onderwerpen aan bod als kennis van Windows en Office 365. Mochten er tijdens het werk toch acute problemen opspelen, dan staat er een helpdesk paraat. Daarnaast is elke donderdag Mark Reijm van Aspect ICT fysiek bij ons aanwezig. Medewerkers kunnen bij hem terecht met niet-urgente vragen en problemen met betrekking tot werkplekbeheer en praktische gebruikerszaken. Aspect ICT pakt dit allemaal erg goed op.”

Deze collega's hebben vol enthousiasme hun bijdrage geleverd aan dit project

PETER VAN DEN DUNGEN
PETER VAN DEN DUNGEN
ICT-/Servicemanager
FRANK VAN ROEKEL
Relatiebeheerder
MARK REIJM
MARK REIJM
ICT Engineer
Connections