Hoe Roland kwaliteitsregistraties eenvoudig maakt

Connections
13 september 2022

Laatst hebben wij een blog geschreven over de voordelen van digitaliseren. Hier gingen wij dieper in op de verschillende voordelen en introduceerde wij een 6-delige blogserie over het digitaliseren van de verschillende processen waar installatiebedrijven mee te maken hebben. In deze blog kijken we naar het digitaliseren van de kwaliteitsregistratie, een steeds belangrijker onderdeel met oog op de Wet kwaliteitsborging. 

De Wet kwaliteitsborging (WKb) is voor veel bouw- en installatiebedrijven een thema. Naast alle beoordelingsrichtlijnen, garantievoorschriften, keurmerken en toenemende eisen, kun je jezelf afvragen wat er allemaal nog meer op je af komt. Pak het serieus aan, want kwaliteit en vakmanschap gaan hand in hand. Dat was echter ook al voor de introductie van de Wet kwaliteitsborging. Waar het vooral om gaat bij kwaliteit is dat je aan toont dat je kundig werk levert en volgens de normen werkt. Wij hebben dat gedaan door kwaliteit onderdeel te maken van de uitvoering van ons werk. We maken tijdens de uitvoering de nodige foto's en leggen de registraties vast. Door goed na te denken over hoe je dit met een paar klikken doet en automatisch aan de achterkant gelijk opbergt in het bouwdossier, zorg je dat ook het terugvinden en delen eenvoudig gaat. Dat maakt het te doen voor de monteurs op de bouwplaats en voor de collega's die de controles, overdracht en afhandeling verzorgen. Ons werkproces is zo ingericht dat we zicht houden op de voortgang. Als we namelijk bij een project of bouwnummer de formulieren, foto's, bestellijsten en uren compleet hebben, geeft dat mede aan hoever we zijn met het resultaat. Niet alleen in het fysieke werk buiten, maar ook in de vastlegging die nodig is voor de kwaliteit. 

De winst van het digitaliseren van de kwaliteitsregistratie:

  1. Info is direct beschikbaar
  2. Alle data komt automatisch in het bouwdossier
  3. Controle van informatie is op ieder moment mogelijk
  4. De voortgang is continu te volgen
  5. De overdracht is met een druk op de knop geregeld
  6. Meer tijd voor 't vak, minder onduidelijkheden 

Bent u ook geïnteresseerd in het digitaliseren van de kwaliteitsregistraties? Neem dan contact op met Marius Hakkesteegt via 0184 675 397 of m.hakkesteegt@aspect-ict.nl.

 

Neem contact met ons op

Het begint met een goed advies!

Heeft u nog vragen? Ik help u graag verder met uw automatiseringsvraagstukken!

Bezoek ons

De nieuwsbrief ontvangen?

Meld u dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het ICT-nieuws!

{{ errors.first("field_24") }}
{{ errors.first("field_25") }}
{{ errors.first("privacy") }}
Connections