
In het verleden stagneerden bedrijfsprocessen als er onverwacht mensen uitvielen. Tegenwoordig zien we dat bedrijfsprocessen óók stagneren als de internetverbinding uitvalt. Een betrouwbare, snelle internetverbinding is namelijk onmisbaar geworden in organisaties.
De afhankelijkheid van de internetverbinding
Organisaties gebruiken de internetverbinding voor het verzenden en ontvangen van e-mail en het surfen op internet. Daarnaast wordt de verbinding ook steeds vaker gebruikt om over te bellen (VoIP) en om bedrijfsapplicaties te benaderen (ook wel ‘in de Cloud werken’ genoemd). Het is daardoor niet wenselijk dat de internetverbinding voor één of meerdere uren niet beschikbaar is.
Tweede uitwijkinternetverbinding
Maar wat als uw internetverbinding onverhoopt toch niet beschikbaar is? Hoe zorgt u er dan voor dat de bedrijfsprocessen van uw organisatie niet stagneren?
Eén van de oplossingen is het creëren van een tweede ‘uitwijkinternetverbinding’. Het is ons advies om dan te kiezen voor een tweede verbinding die gebruik maakt van een andere ‘drager’ dan de hoofdverbinding. Wanneer de hoofdverbinding een ADSL, SDSL, (b)VDSL of Extended Ethernet verbinding is, dan is de drager een koperkabel (in veel gevallen van KPN). Wanneer u een glasvezelverbinding heeft, dan is de drager een glasvezelkabel. Stel dat er gekozen wordt voor twee verbindingen die beide over koper lopen en de koperdraad wordt door een graafmachine kapot gemaakt, dan is de kans zeer groot dat beide verbindingen niet meer werken.
Zijn er alternatieve mogelijkheden?
Jazeker! Een andere oplossing is de inzet van een mobiele uitwijkinternetverbinding. Steeds meer providers bieden namelijk een dekkend 4G netwerk met hoge snelheden. Door het plaatsen van een 4G router + abonnement in uw netwerk, kunnen we een uitstekende uitwijkverbinding voor u creëren.
U kunt ervoor kiezen om zelf te investeren in een 4G router en de relatief hoge maandelijkse kosten voor een 4G abonnement voor lief nemen. Óf u kiest ervoor de uitwijkverbinding als dienst van ons af te nemen. Het voordeel van de laatste optie is dat u een laag maandbedrag betaalt en de verbinding door ons laat activeren wanneer u een probleem heeft met de hoofdverbinding. Op die manier heeft u snel weer de beschikking over een internetverbinding en kunt u uw werkzaamheden weer voortzetten.
De nieuwsbrief ontvangen?
Meld u dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het ICT-nieuws!