“Omdat onze relatie al een jaar of 13 terug gaat, weten we precies wat we aan elkaar hebben.”
Erno Kwetters

Mede-eigenaar

Blankers & Van Vark doet in de volle breedte een beroep op Aspect ICT

Probleem

Blankers & Van Vark namen Van Helden & Partners eind vorig jaar over. Beide ICT-omgevingen moesten geïntegreerd worden, voorafgaande aan de traditioneel drukke januari maand.

Oplossing

Op tijd met Aspect ICT optrekken om een roadmap uit te stippelen om beide omgevingen om te integreren.

Wat heb je nodig?

Consultancy, engineers en Servicedesk support.

01 Optimaal blijven functioneren

Beheer

Blankers & Van Vark doet al langere tijd naar volle tevredenheid zaken met Aspect ICT. De organisatie, gespecialiseerd in administraties, belastingzaken en advies, laat al tijden het beheer met een gerust hart over aan het Hardinxveldse bedrijf. Toen er een overname op stapel stond en er later in dat proces 6 medewerkers hun intrek namen in het kantoor van Blankers & Van Vark was er geen twijfel: ook hierbij zou Aspect ICT goed kunnen assisteren. Die verwachting kwam uit, vertelt mede-eigenaar Erno Kwetters.

Waar het ooit begon
Vanaf het begin is Aspect ICT betrokken bij het beheren en continu verbeteren van de ICT-omgeving. “Bijvoorbeeld als het gaat om systeembeheer. Het dienstenpakket is heel breed. Internetdiensten, telefonie, back-up diensten, spamfilters: Aspect ICT monitort en zorgt ervoor dat alles optimaal blijft functioneren. Ook spelen zij aan de voorkant een rol, als het gaat om apparatuur. Voor het installeren van een nieuwe printer tot aan het vervangen van beeldschermen: daarvoor doen we ook een beroep op ze. Aan de beheerkant kun je echt spreken van een totaalpakket aan service en diensten. Omdat onze relatie al een jaar of 13 terug gaat, weten we precies wat we aan elkaar hebben. Er staat een stevige fundatie, op basis van wederzijds vertrouwen.”

02 Goede planning

Consultancy & ontwikkeling

Aspect ICT was dan ook de partij waar Blankers & Van Vark direct aan dacht toen Van Helden & Partners werd overgenomen. “Dat hield in dat wij in een klap van 17 medewerkers naar 23 medewerkers groeiden. We werkten allebei met verschillende systemen. Bij Van Helden & Partners met Linux en wij met Microsoft. Na het samengaan lag er de behoefte om de ICT en softwarepakketten in elkaar te knopen en schaalvergroting toe te passen, zonder dat dit tot grote ongemakken voor klanten en gebruikers zou leiden. Best een delicaat proces, maar we wisten dat het haalbaar was. Zeker in combinatie met de expertise van Aspect ICT.”

Zo gezegd, zo gedaan. “In het gehele proces was de planning ontzettend belangrijk. In november 2018 hebben de medewerkers van Van Helden & Partners hun intrek genomen in ons pand in Werkendam. Omdat januari binnen ons vakgebied altijd een drukke maand is, was het zaak om voor die tijd ook de integratie vlekkeloos te laten verlopen. Om het zekere voor het onzekere te nemen, is Aspect ICT afgelopen zomer al betrokken geraakt bij onze plannen. Zo was er voldoende tijd voor inventarisatie van alle systemen. Als kantoor zijn wij vrij ver met automatisering, waardoor veel software ‘met elkaar praat’. Om alle mogelijke knelpunten te tackelen, werd door Aspect ICT een roadmap opgesteld. Dat gaf overzicht. De dag van implementatie was alsnog best spannend, maar alles is goed verlopen. En de paar kleine schoonheidsfoutjes die er waren, zijn vrij snel na de oplevering vakkundig opgelost. Een medewerker van Aspect ICT offerde hier uit zichzelf een vrije dag voor op. Dat is ongekende service!”

Collega's die hun bijdrage geleverd hebben aan dit project

Rob Rothman
Rob Rothman
ICT Consultant
Gerard Timmerman
Gerard Timmerman
ICT Engineer
Karel Heijstek
Karel Heijstek
ICT Consultant