“Het voelt echt als een partnerschap met wederzijds vertrouwen.”
Hans van Meerten
CFO
Hans Boodt Mannequins rekent volledig op Aspect ICT
Situatie
Internationaal ICT-landschap, inclusief telefonie en servers.
Aanpak
Proactief, allesomvattend beheer met ruimte voor innovatie.
Wat heb je nodig?
Microsoft 365, Consultancy, ICT beheer en servicedesk support.
01 Mannequins uit de 3D-printer
Etalagefiguren uit Zwijndrecht veroveren de wereld
Hans Boodt Mannequins kom je niet tegen op de catwalk, maar in winkelstraten. “Wij bedienen de retailsector wereldwijd met etalagefiguren, zowel vanuit eigen collecties als klantencollecties,” vertelt CFO Hans van Meerten. “Die presenteren we in onze showrooms in Zwijndrecht, Parijs, Milaan, Barcelona, Melbourne en Las Vegas. Talloze bekende winkelketens en merken behoren tot onze afnemers. Naast het 3D-printen van prototypes passen we deze techniek nu ook in de productie toe, waarbij we met recyclebare materialen werken. Het internationale karakter van ons bedrijf vraagt om een bijpassende ICT-omgeving, die werkplekken, VOIP-telefonie, server- en cloudopslag bevat. We moeten daar vooral geen omkijken naar hebben, want we houden ons liever bezig met etalagefiguren. Op het gebied van automatisering is Aspect ICT onze linker- en rechterhand.”
02 Geen nummer
Een passende ICT-organisatie
De basis voor de samenwerking werd gelegd in 2011. “Ik kende Xander Verschuren vanuit onze gezamenlijke vorige werkgever,” licht Van Meerten toe. “Hij introduceerde ons bij zijn collega’s binnen Aspect ICT en daar kregen we direct een goed gevoel bij. Het bleek precies de organisatie die bij ons als mkb-bedrijf past: niet te groot, maar ook geen tweepitter. Je bent er geen nummer, maar een persoon. Die informele relatie werkt uitstekend. We kunnen 24/7 een beroep doen op de gedegen servicedesk en op engineer Richard Blom, ook wanneer aan de andere kant van de wereld een probleem optreedt met een laptop. Zodra we daarvan melding gemaakt hebben, neemt direct een medewerker contact op om het te fiksen. Aspect ICT monitort onze software en komt onmiddellijk in actie wanneer er een hackpoging plaatsvindt. Niet alleen door de computer op afstand over te nemen en de gebruiker daarover te informeren, maar ook door de oorzaak te onderzoeken en maatregelen te treffen, zodat het in de toekomst niet nog eens kan gebeuren.”
03 Geen eigen ICT-afdeling nodig
Service is belangrijker dan geld besparen
Die proactieve houding wordt gewaardeerd bij Hans Boodt Mannequins. Van Meerten: “Aspect ICT weet wat er speelt in de wereld en wat er te koop is, en ontzorgt ons volledig. We hoeven ons nergens druk om te maken. Toen bekend werd dat de ondersteuning op Windows 10 gaat stoppen in oktober 2025, kregen we vroegtijdig te horen welke computers we nog konden laten upgraden en welke we moesten vernieuwen. Meteen een goed moment voor ons om 25 pc’s te vervangen door laptops met grote losse beeldschermen, in het kader van remote en flexibel werken. Ze werden precies afgestemd op de gebruikers, want bijvoorbeeld ontwerpers hebben hun 3D-software op gamingachtige apparaten draaien. Het advies neemt nooit een dwingend karakter aan: Aspect ICT komt met een voorstel en daarna overleggen we. Nee is ook een antwoord. Het voelt echt als een partnerschap met wederzijds vertrouwen en gaat er iets mis, dan pakt de verantwoordelijke persoon of afdeling dat direct op. Die service vinden we zoveel belangrijker dan wat geld besparen op de goedkoopste laptops die je op internet vindt. Het is een wisselwerking: elkaar wat gunnen. Trouwens, we hebben dankzij deze proactieve support geen eigen ICT-afdeling nodig.”
Collega's die hun bijdrage geleverd hebben aan dit project


