De werkdag van Jan-Willem

Connections
19 augustus 2022

In dit blog nemen we een kijkje in de werkdag van Jan-Willem, één van onze relatiebeheerders. Strategisch en toekomstgericht meedenken met de relaties over hun bedrijfsvoering en processen vormen de kern van zijn takenpakket. Ben je na het lezen van dit blog enthousiast geworden over de functie van relatiebeheerder, bekijk dan onze openstaande vacature.

07:30uMijn werkdag begint bijtijds, ik heb bij Aspect namelijk de mogelijkheid om langere dagen te maken waarmee er op donderdag altijd sprake is van eenpapadagvoor mij, erg fijn dat dit zo geregeld is! Nadat ik bij binnenkomst iets te drinken heb gepakt begin ik mijn werkdag met het behandelen van diverse e-mails. Ondertussen druppelen de collega’s van de afdeling geleidelijk binnen waarna we om 08:30 uur een dagstart met het verkoopteam hebben. Hierbij worden de agendas voor die week doorgenomen en overleggen we over de diverse lopende projecten en werkzaamheden. 

09:30u – Om half 10 heb ik een afspraak buiten de deur met een prospect. Deze is voornemens om later dit jaar te gaan verhuizen en geïnteresseerd in onze diensten waarbij we ook het beheer zullen gaan overnemen. Tijdens het gesprek maak ik aantekeningen en ook meteen een aantal foto’s van de aanwezige apparatuur. Na het gesprek spreek ik af dat ik bij hen terugkom met een indicatie van de kosten en we eventueel daarna zullen doorpakken met het vervolg. 

11:00uTerug op kantoor is mijn mailbox inmiddels behoorlijk volgelopen met allerlei zaken. Er is o.a. een aanvraag voor een nieuwe laptop binnengekomen, ik vraag Winsten - de “binnendienstbuddy” waar ik veel mee optrek - om hier een passend voorstel voor uit te werken en antwoord de relatie dat hij hier op korte termijn een prijs voor tegemoet kan zien. 

Van de Servicedesk heb ik tussentijds bericht gekregen dat de Wi-Fi bij één van mijn relaties niet goed functioneert en er een Wi-Fi meting is geadviseerd. Hierin neem ik de interne coördinatie en afstemming met de relatie voor mijn rekening.  

12:30u – De ochtend is weer voorbij gevlogen en het is tijd om te gaan lunchen. Voor een kleine bijdrage is het bij ons mogelijk gebruik te maken van de lunch op kantoor. Ik smeer wat bammetjes in de kantine en met een aantal collega’s van de afdeling haal ik vervolgens een frisse neus tijdens een wandeling door het nabijgelegen parkje. 

13:00u – Bij één van mijn vaste relaties die ik vorige week heb bezocht is de server sterk verouderd. Om de continuïteit van hun bedrijfsprocessen te borgen adviseer ik mijn relaties hier proactief over. Bij een dergelijke vernieuwing kunnen we diverse richtingen kiezen. Tijdens het bezoek heb ik de eisen en wensen geïnventariseerd. Hier ga ik in samenspraak met Winsten mee aan de slag. Later deze week heb ik een afspraak staan om het voorstel persoonlijk toe te lichten op locatie. Dit wordt naar mijn idee altijd erg gewaardeerd en schept daarnaast ook meer duidelijkheid! 

14:45uBij een aantal van mijn relaties plan ik periodiek een ICT-overleg in om nieuwe ontwikkelingen te bespreken en uitgevoerde werkzaamheden te evalueren. Deze middag staat er ook een overleg gepland. Ik spring snel in de auto op weg naar een afspraak waar ik om 15:00 uur word verwacht. Tijdens het overleg bespreek ik de mogelijkheden voor een migratie naar Microsoft 365 en komt het onderwerp security aan bod. Tijdens het gesprek stemmen we af dat we een vervolgafspraak maken voor het invullen van onze zelfontwikkelde Security Score Card. Hiermee brengen we de gehele IT-omgeving in kaart en zullen we daaropvolgend een aantal aanbevelingen doen om het securityniveau naar een hoger niveau te tillen. Een onderwerp wat helaas steeds meer aandacht vraagt, maar wel helder moet zijn. In het geval van een hack willen we natuurlijk dat onze relaties zo snel mogelijk weer operationeel zijn.  

Wanneer ik op het punt sta om weer richting kantoor te rijden, zie ik dat ik een terugbelverzoek heb ontvangen van het Klant Contact Centrum. Eén van mijn relaties heeft een vraag gesteld over eelopend project, tijdens de terugrit maak ik van de gelegenheid gebruik om terug te bellen. 

16:45u – Op kantoor aangekomen maak ik als naslagwerk mijn aantekeningen compleet en ga ik aan de slag met de actiepunten die zijn voortgekomen uit het overleg. 

17:30uMijn werkdag zit er weer op. De combinatie van binnen/buiten maakt mijn job erg gevarieerd en daarom is de dag om voor je er erg in hebt! 

Bekijk openstaande vacatures

Neem contact met ons op

Het begint met een goed advies!

Heeft u vragen over ICT? Ik help u graag verder!

Bezoek ons

De nieuwsbrief ontvangen?

Meld u dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijft op de hoogte van het ICT-nieuws!

{{ errors.first("field_24") }}
{{ errors.first("field_25") }}
{{ errors.first("privacy") }}
Connections